Thursday, January 3, 2013

Bila FB menjadi penyampai mesej

Assalamualaikum.

Just nak share..sekarang nie FB or twitter dah menjadi satu medium untuk sesi luahan perasaan yang tiada sempadan..samada marah,kecewa, sedih dan gembira.  Semuanya mahu dilonggokkan kepada 'wall' masing- masing..

Biarpun tidak gembira atau marah kepada pasangan masing-masing,individu yang berkenaan sudah tidak fikir kewajaran mengenai perkara tersebut..

Sebagai contoh, cuba bayangkan, perasaan tidak puas hati bagi mesej yang dihantar,dijawabnya di wall FB sendiri, menarik perhatian ramai orang yang membacanya, konon nya dialah yang teraniaya.  Status di FB menjadi satu medium untuk menarik simpati orang yang membacanya.walaupun orang yang berkenaan telah diblock dan takkan nampak sebarang yang telah diupdate di wall nya..namun menunjukkan setinggi tahap mana seseorang itu mengendalikan sesuatu situasi.

Perkara kecil akan menjadi besar, hanya dengan satu mesej..jika soalan yang ditanya secara baik, apa salahnya balas mesej itu secara personal ..just 2 words or 1 word at least..and the sender have no more to ask..

~~ mode: tak paham dgn manusia zaman canggih sekarang.
NotetoMyself
Cau cin cau.

No comments: